Most asked questions
Dlaczego nowe opony mogą nosić ślady „użytkowania”?
Standardowo samochód wyjeżdża z fabryki na oponach letnich. W przypadku odbioru pojazdu w okresie zimowym, opony zmieniane są przez dealera jeszcze przed wydaniem, a zdemontowane opony letnie trafiają do depozytu. W związku z tym opony letnie noszą ślady montażu oraz używania wynikające z:
- interakcji opony z narzędziami (montażownicami),
- logistyki i składowania w fabryce,
- transportu pojazdu do dealera,
- logistyki i składowania u dealera.
Jak dostać Białą Kartę (wcześniej określaną jako Zieloną)?
W celu otrzymania Białej Karty prosimy o kontakt z administratorem floty samochodowej lub Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Biała Karta: gdzie obowiązuje?
Biała Karta to Międzynarodowy Certyfikat Ubezpieczeniowy. Jest rodzajem polisy dla kierowców wybierających się do krajów spoza Unii Europejskiej i stanowi dowód, że właściciel auta jest objęty ubezpieczeniem OC. Listę państw, w których obowiązuje Biała Karta, można znaleźć tutaj.
Czy potrzebuję upoważnienia do wyjazdu za granicę?
Tak. Upoważnienie do wykorzystywania pojazdu na terenie Unii Europejskiej znajduje się w pakiecie dla kierowcy lub możesz je pobrać tutaj. Jeżeli chcesz uzyskać upoważnienie specjalne niezbędne do wyjazdu na teren Rosji, Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry, Albanii, Macedonii, Turcji, skontaktuj się z Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Planuję kupić mój samochód leasingowy. Co mam zrobić?
Prosimy o kontakt z opiekunem lub z Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: + 48 22 463 43 70. Przedstawimy Ci dostępne możliwości.
Muszę zwrócić samochód. Co mam zrobić?
Upewnij się, że wraz z samochodem zwrócone będą wszystkie elementy wyposażenia, z którymi pojazd był wydany, a w szczególności:
- dowód rejestracyjny
- aktualne potwierdzenie polisy OC
- instrukcja obsługi
- uzupełniona książka serwisowa
- wszystkie komplety kluczyków
- karty paliwowe
- kody do radia i alarmu
- sterowniki do zabezpieczeń antykradzieżowych
- wszystkie elementy wyposażenia stanowiące część umowy i OWU, np. bagażnik dachowy, hak holowniczy itp.
Muszę zwrócić auto, a jest uszkodzone.
Wszelkie szkody należy zgłosić do Business Lease przed zwrotem samochodu.
Na szybie znajduje się niewielki odprysk.
Prosimy o kontakt z Business Lease Assistance pod numerem: +48 22 460 00 46.
W wyniku włamania wybito szybę.
Prosimy o kontakt z Business Lease Assistance pod numerem: +48 22 460 00 46.
Samochód został skradziony.
Wszelkie kradzieże należy jak najszybciej zgłosić na policję i do Business Lease Assistance (w ciągu 24 godzin) pod numerem: +48 22 460 00 46.
Czy mam prawo do samochodu zastępczego za granicą?
Prosimy o kontakt z administratorem floty samochodowej lub Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Chciałbym zgłosić szkodę.
Oczywiście! Prosimy o pobranie formularza.
Gdzie mogę zgłosić uszkodzenia?
Uszkodzenia i wszelkie szkody można zgłosić telefonicznie, kontaktując się z Business Lease Assistance: +48 22 460 00 46. Potrzebny jest numer rejestracyjny samochodu i informacja o okolicznościach powstania uszkodzenia.
Gdzie wysłać formularz zgłoszenia szkody?
Formularz zgłoszenia szkody prosimy wysłać do naszego Działu Likwidacji Szkód na adres: szkody@businesslease.pl.
Miałem wypadek, ale nie mam przy sobie formularza zgłoszenia szkody.
Formularz można ściągnąć przez naszą stronę, klikając tutaj.
Kto pokrywa koszty użytkowania samochodu zastępczego w przypadku naprawy po szkodzie?
To zależy od warunków zawartej umowy leasingowej. Prosimy o kontakt z administratorem floty samochodowej lub Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70. Za granicą przydatna jest karta kredytowa. Jest ona często potrzebna do wynajmu samochodu, bez niej można spodziewać się opóźnień.
Jak oddać wynajęty samochód?
Prosimy o kontakt pod numerem: +48 22 460 00 46. Nasz zespół zorganizuje przekazanie pojazdu.
Opona jest przebita. Co mam zrobić?
Prosimy o kontakt bezpośrednio z Business Lease Assistance pod numerem: +48 22 460 00 46 lub z Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Mój samochód potrzebuje serwisu. Co mam zrobić?
Wizytę w serwisie możesz umówić, kontaktując się z naszym Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Czy mogę oddać samochód do dealera w celu serwisowania?
Każda wizyta w serwisie powinna być poprzedzona kontaktem z Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Czy mam prawo do samochodu zastępczego, gdy oddaję swoje auto do serwisu?
To zależy od warunków zawartej umowy leasingowej. Prosimy o kontakt z administratorem floty samochodowej lub Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Doszło do uszkodzenia mojego samochodu. Co mam zrobić?
Prosimy o niezwłoczne powiadomienie nas o wszelkich szkodach (nie później niż następnego dnia roboczego). Jeżeli Twój samochód został uszkodzony przez inny nieznany samochód lub w wyniku włamania bądź wandalizmu, należy to również zgłosić na policję.
Nie otrzymałem jeszcze wiadomości e-mail o potrzebie wymiany opon. Co mam zrobić?
Prosimy o kontakt z Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Muszę oddać samochód. Czy w takim razie nadal muszę wymienić opony?
Nie, nie ma takiej potrzeby. Samochód można oddać zarówno z oponami letnimi, jak i zimowymi.
Kiedy muszę wymienić moje opony?
Zalecamy założenie opon letnich po 31 marca, a opon zimowych po 30 września, natomiast wszystko jest zależne od panujących warunków pogodowych. Prosimy zaplanować wymianę opon z odpowiednim wyprzedzeniem.
Ile wynosi minimalna głębokość bieżnika opon?
W oponach letnich minimalna głębokość bieżnika powinna wynosić 2,5 mm. W oponach zimowych nie powinna być mniejsza niż 3,5 mm. Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy opony mają prawidłową głębokość bieżnika, prosimy o kontakt z nami.
Jaki jest mój login do platformy wymiany opon?
Login: numer rejestracyjny auta.
Podczas pierwszego logowania Twoim hasłem będzie ostatnich sześć znaków numeru nadwozia (VIN) twojego samochodu. Numer VIN znajduje się w polu E dowodu rejestracyjnego Twojego pojazdu.
Do kolejnych logowań niezbędne jest hasło, które zostało ustawione podczas ostatniego logowania. Aby zresetować hasło, prosimy o postępowanie zgodnie z instrukcją na platformie.

Jak mam rozpocząć proces wymiany opon?
Aby umówić się na wymianę opon, kliknij tutaj. Następnie prosimy o postępowanie zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na stronie internetowej.
Kto pokrywa koszty użytkowania samochodu zastępczego w przypadku serwisowania lub awarii?
To zależy od warunków zawartej umowy leasingowej. Prosimy o kontakt z administratorem floty samochodowej lub Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70. Za granicą może się przydać karta kredytowa. Jest ona często potrzebna do wynajmu samochodu. Bez niej można spodziewać się opóźnień.
Moje opony się zużyły/uszkodziły. Co mam zrobić?
Należy je naprawić lub wymienić. Prosimy umówić się na wizytę, aby sprawdzić zużycie bieżnika opon. Jeśli rzeczywiście zajdzie taka potrzeba, zostanie dokonana wymiana. Prosimy o kontakt z Zespołem Obsługi Kierowcy pod numerem: +48 22 463 43 70.
Mogą Państwo również znaleźć najbliższy warsztat oponiarski korzystając z poniższego linku i samemu pojechać na weryfikacje oraz naprawę/ wymianę uszkodzonej opony.
https://locator.businesslease.eu/businesslease-pl/pl_PL/